maandag 18 juni 2012

Max en Arduino

Sinds kort volg ik de minicursus Max interfacing met Arduino bij de Digitale Werkplaats van het CBK in Den Bosch.

Het besturen van ruimtelijke installaties met sensoren, beweging, licht en geluid. 
In deze cursus kan je onderzoeken hoe je interactiviteit kunt brengen in je werk, middels sensoren of schakelaars.
Dat was te lezen op de website.

Geen idee wat het concreet in zou houden.
Iets met electronica en interactie. En zelf te programmeren.

Doe ik even, dacht ik. Drie lessen en dan laat ik objecten bewegen en weet precies hoe ik sensoren installeer.
Ik had ook al een (vaag) idee wat ik daarmee zou willen maken, voor een opdracht deze zomer.

Hoe naïef kun je zijn!

Nu na twee van de drie lessen weet ik: hiervoor heb ik jaren nodig.















Vanavond de laatste les.
Nog steeds geen idee hoe het werkt.
Geen idee hoe verder.
En of...